.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمان پایان رقابت های تبلیغاتی مجلس

ئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: ساعت 8 صبح فردا ، پنج شنبه "پنجم اردیبهشت" رقابت های تبلیغاتی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی پایان می یابد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، طبق قانون، رقابت های تبلیغاتی دور دوم انتخابات از نخستین ساعات روز پنج شنبه " بیست و نهم فروردین" در 54 حوزه انتخابیه آغاز شد و به مدت یک هفته تا فردا ادامه خواهد یافت.

محمد حسین موسی پور افزود: از ساعت 8 صبح فردا هرگونه تبلیغات نامزدها ممنوع است و از نامزدها و طرفداران آنها می خواهیم این قانون را به شدت رعایت کنند.

رئیس ستاد مرکزی بازرسی انتخابات با بیان اینکه در چند روز گذشته تخلفاتی از برخی نامزدها مشاهده شده است، گفت: متاسفانه برخی نامزدها برخلاف قانون عکس های تبلیغاتی چاپ و نصب کردند که امیدواریم هر چه زودتر خودشان این عکس ها را جمع آوری کنند.

موسی پور افزود: البته 22 هزار بازرس انتخابات در 54 حوزه انتخابیه این گونه اعمال خلاف قانون را ثبت می کنند که در پرونده انتخاباتی نامزدهای متخلف ثبت و ضبط خواهد شد.

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور در خصوص شمارش آراء دور دوم انتخابات مجلس گفت: در تمام 54 حوزه انتخابیه ای که دور دوم برگزار می شود تشخیص هویت افراد و نیز تجمیع آراء به صورت رایانه ای انجام می شود.

وی افزود: در حوزه های انتخابیه ای که سه نامزد بیشتر حضور دارند شمارش آراء نیز رایانه ای است اما موازی با شمارش دستی ( سنتی ) انجام خواهد شد.

موسی پور گفت: در 41 حوزه انتخابیه یک منتخب، در 8 حوزه انتخابیه 2 منتخب، در 3 حوزه انتخابیه 3 منتخب، در یک حوزه انتخابیه(تبریز) 5 منتخب و در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نیز 11 منتخب و جمعا 82 منتخب در دور دوم انتخابات به مجلس راه خواهند یافت.

وی افزود: در حوزه های انتخابیه ای که سه نماینده یا بیشتر دارند،‌ انتخابات از ابتدا تا انتها به صورت رایانه ای البته در کنار دستی انجام خواهد شد.

موسی پور گفت: مبنای شمارش در دور دوم انتخابات شمارش دستی است.

وی افزود: امیدواریم با آزمایش دوباره انتخابات به روش رایانه ای در دور دوم ، انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را راسا به صورت رایانه ای برگزار کنیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: حدود 18 هزار و 295 شعبه اخذ رای در 21 استان، 100 شهرستان و 54 حوزه انتخابیه آماده اخذ رای در روز جمعه خواهند بود.

موسی پور در خصوص کسانی که دور نخست در حوزه انتخابیه ای غیر از محل سکونت خود رای داده اند افزود: افرادی که در دور نخست در یک حوزه انتخابیه رای داده اند در دور دوم نیز فقط می توانند در همان حوزه رای دهند و افرادی که به هر علتی در دور نخست رای نداده اند، در هر حوزه ای که بخواهند می توانند رای دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.